Gelukkig is Irén néni al geadopteerd

Dossier:
Voornaam:
Achternaam:
Roepnaam:
Geboorte datum:
Leeftijd:
DS-000101
Irén
Szabó
Irén néni
03-08-1933
90

Szabó Irén is een vrouw op leeftijd. Maar dat is niet te merken als ze op haar spreekstoel zit. Ze is scherp van geest en is gezegend met een formidabel geheugen. Ze is geboren op 3 augustus 1933 in Nagydobrony. Na de lagere school studeerde zij chemie en biologie. Ze werd lerares in Nagydobrony. Ze trouwde met Szabó Zoltán in 1959 in de stad Munkács. Haar vader kwam uit de regio Karpaten en haar moeder uit Hongarije. Ze kregen twee dochters (Marion en Erika) . Ze wonen nu allebei in Hongarije. En bezoeken elke twee maanden hun moeder in Rehoboth. Szabó Zoltán was nooit ziek maar in 1995 kreeg hij plotseling een hartaanval en stierf onmiddellijk. Ze verhuisde naar haar dochters in Hongarije. Maar dat bleek niet praktisch. Ook wilde zij naar Oekraïne terug. Ze bad elke dag dat ze niet in een bejaardenhuis zou belanden. Want zij had slechte indrukken van bejaardenhuizen. Toen ze voor het eerst Rehoboth binnenkwam kon zij haar ogen niet geloven. Alles was anders dan dat ze had gedacht. In plaats van vuil en vies was dit bejaardenhuis netjes en schoon. Elke dag op tijd lekker eten en schone kleding. Maar wat moet deze vrouw doen in Rehoboth? Hoewel ze aardig op leeftijd is wil ze graag wat omhanden hebben. En zo gebeurt het dat ze nu voor twee blinde mannen gaat zorgen. Elke dag loopt ze met hen door de gang en in de tuin. Ze had nooit kunnen denken dat nog in een bejaardenhuis goed werk zou kunnen doen. Irén is dankbaar en dankt nu God dat zij in een bejaardenhuis mag wonen.

Met mijn bijdrage help ik de allerarmsten in Oekraïne.

Donateur:* JaNee
Aanhef:* Dhr.Mevr.Fam.
Bedrijf/Instantie:
Voorletter(s):*
Tussenvoegsel:
Achternaam:*
Adres:*
Postcode:*
Plaats:*
E-mail adres:*
Telefoon:*
Opmerking: