Gelukkig is Miroszláv néni al geadopteerd

Dossier:
Voornaam:
Achternaam:
Roepnaam:
Geboorte datum:
Leeftijd:
DS-000087
Miroszláv
Máté
Miroszláv néni
23-07-1941
82

Maté Miroszlava is geboren in Szőlősvégardo in de wijk Szőlős op 23 juli 1941. Ze heeft de Oekraïense nationaliteit. Na de basisschool in haar geboortedorp werd ze in 1955 toegelaten tot de Beregszász Beroepsschool. Na drie jaar studie kreeg ze een baan bij de kledingfabriek van Szőlős. Naast haar werk bleef ze privé studeren aan het Chernivtsi Technikum. Miroszlava is getrouwd met Tamas Maté. Ze kregen in 1961 een zoon, Mihály. De relatie met haar zoon en schoondochter is verslechterd. Ze heeft twee kleinkinderen en de oudste heeft ze geholpen een plek te vinden. Eerst heeeft ze een paar maanden in een verpleeghuis in de buurt van Ungvár gewoond, maar daar waren de omstandigheden niet goed. Toen vond haar kleinzoon Rehoboth en nam contact op met de leider. Eind januari 2022 arriveerde ze in Rehoboth. Ze vindt de omstandigheden hier goed, de mensen zijn aardig. Ze is Oekraïens maar past zich gemakkelijk bij de meerderheid van de Hongaarse inwoners.

Met mijn bijdrage help ik de allerarmsten in Oekraïne.

Donateur:* JaNee
Aanhef:* Dhr.Mevr.Fam.
Bedrijf/Instantie:
Voorletter(s):*
Tussenvoegsel:
Achternaam:*
Adres:*
Postcode:*
Plaats:*
E-mail adres:*
Telefoon:*
Opmerking: