Gelukkig is Gizella al geadopteerd

Gizella
17-09-1937
86

Gizella Csicsák werd geboren op 17 september 1937 in Csongor, waar ze ook haar jeugd doorbracht. Ze ging slechts korte tijd naar school. In de naoorlogse jaren werd haar vader in een kamp gedetineerd, waarna ze met haar moeder en jongere broerje achterbleef. Haar moeder was genoodzaakt te gaan werken om in hun onderhoud te kunnen voorzien, waardoor Gizella als jong meisje van school gehaald werd om voor haar broertje te zorgen. Toen ze wat ouder geworden was kreeg ze een betrekking op een collectieve boerderij en had daarnaast nog enkele baantjes in andere dorpen. Ze trouwde in 1971, waarna ze in de woonplaats van haar man gingen wonen. Al spoedig werd haar enige dochter geboren. Na slechts 1 jaar getrouwd geweest te zijn, scheidde ze van haar echtgenoot, waarna ze samen met haar dochtertje terug ging naar haar geboorteplaats Csongor. Haar dochtertje werd opgevangen door oma, terwijl Gizella als seizoensarbeidster aan het werk ging. Door haar goede inzet op het werk werd dit niet alleen seizoenswerk, maar kreeg ze een vaste aanstelling, zodat ze hier uiteindelijk 7 jaar zou werken. Op het werk ontmoette ze een man waarmee ze trouwde. Helaas kreeg ze met hem geen kinderen. Na 38 gelukkige huwelijksjaren overleed haar echtgenoot in 2013. Gizella verhuisde naar Barkaszó waar ze tijdelijk inwoonde bij haar dochter. In oktober 2021 kwam er een plaatsje voor haar vrij in verzorgingshuis „Rehoboth”. We wensen haar als nieuwe bewoonster alle goeds toe!

Met mijn bijdrage help ik de allerarmsten in Oekraïne.

Donateur:* JaNee
Aanhef:* Dhr.Mevr.Fam.
Bedrijf/Instantie:
Voorletter(s):*
Tussenvoegsel:
Achternaam:*
Adres:*
Postcode:*
Plaats:*
E-mail adres:*
Telefoon:*
Opmerking: