Kleuterschool

Dit christelijke kleuterschooltje in het dorp Eszény werd zonder subsidie van de overheid financieel gesteund vanuit de schamele middelen van de diaconie van de kerkelijke gemeente ter plaatse en de ouders van de kinderen. Op hun verzoek heeft Stichting OZO vier jaar een maandelijkse financiële bijdrage geleverd aan het algemene voortbestaan van deze school. Tijdens de werkbezoeken bezochten wij de kinderen met hun onderwijzers, vergezeld van kleurboeken, kleurpotloden en fruit. De dankliederen klinken nóg in onze oren!

Het schoolbestuur kwam in contact met een Hollandse sponsor die structureel de kleuterschool tot een project wilde maken. In goed overleg hebben wij besloten met onze bijdrage te stoppen.

Dit project is afgesloten.